Employer Branding.
In een tijd waar alles draait om personeel, is het steeds lastiger om aan ‘goede’ werknemers te komen. Het wordt dus ook steeds moeilijker om deze groep te bereiken. Dit is waar wij op inspelen met onze Employer Branding methode. Bij Employer Branding draait het namelijk volledig om het imago waarmee je naar buitenkomt als mogelijke werkgever. Hoe aantrekkelijker je bedrijfsimago, hoe positiever je huidige werknemers en potentiële werknemers tegen jouw bedrijf opkijken.
- Verhoog de slagingskans.
- Verbeter jouw bedrijfsimago.
- Genereren van een voorkeurspositie.

Verhoog de slagingskans van je recruitment!
Bij Employer Branding staat het bedrijfsimago centraal. Doordat wij content realiseren waarin de krachten van jouw bedrijf naar voren komen, zorgen wij ervoor dat jouw bedrijf een voorkeurspositie krijgt bij de doelgroep. Rondom het bedrijfsimago bouwen wij een werken-bij website. Deze website heeft als voordeel dat iedere binnengekomen lead terecht komt op een website waar direct duidelijk wordt wat de bedrijfscultuur is. Op deze manier weet een potentiële kandidaat direct of hij/zij binnen het bedrijf past. Samenvattend zorgt het hebben van een werken-bij website voor een hoger slagingspercentage doordat de kandidaat al vroegtijdig in aanraking is gekomen met de cultuur binnen jouw organisatie.
Tevens raden wij aan om de werken-bij website te koppelen aan onze software. De twee grootste voordelen van ons ATS zijn dat je alle kandidaatgegevens overzichtelijk opslaat, waardoor je als het ware een eigen ‘talentpool‘ creëert. Daarnaast heeft een ATS het voordeel dat je vanuit deze software een advertentie kunt uitzetten naar alle relevante platformen. Deze advertenties kun je vervolgens linken aan je werken-bij website. Meer weten over de betekenis van een ATS en wat de voordelen zijn? Lees dan hier onze blog hierover.
Wat is Employer Branding?
Met Employer Branding zorg je ervoor dat potentiële werknemers direct weten wat de bedrijfscultuur binnen jouw bedrijf is. Je brengt hiermee de waardes van jouw bedrijf naar voren, zodat een potentiële werknemer in één oogopslag kan zien of ze goed binnen jouw bedrijf passen. In het Nederlands vertaald creëer je hiermee jouw ‘werkgeversmerk’.
Het is van groot belang dat je met jouw Employer Branding naar voren laat komen wat de kernwaardes binnen het bedrijf zijn. Dit doe je bijvoorbeeld met jouw eigen werken-bij website. Ook stip je hier de punten aan die jouw bedrijf onderscheidend maken. Uiteindelijk is het voornamelijk van belang dat je met een eerlijk verhaal komt, omdat ook je huidige werknemers zich in het verhaal moeten kunnen vinden.

Voordelen van Employer Branding.
Het is in het bedrijfsleven en het succes van van de organisatie van groot belang om Employer Branding toe te passen. Zo kun je met Employer Branding de betrokkenheid van je medewerkers verhogen, de kosten van recruitment reduceren en nieuw talent aantrekken. Door jouw Employer Branding op een juiste wijze in te zetten, weten mogelijke solicitanten ook direct of ze passen in de organisatie. Dit scheelt je veel tijd, en dus geld, doordat je minder onserieuze sollicitaties moet voeren.
Benieuwd geworden naar meer voordelen van Employer Branding? Bekijk dan ons artikel die dieper ingaat op de voordelen van Employer Branding.
Creëer jouw werken-bij website.
Een werken-bij website is een website naast de ‘corporate site’ die wij toepassen om te informeren over wat de kandidaten kunnen verwachten als ze voor jouw bedrijf gaan werken. Dit kan tevens helpen om de organisatie aantrekkelijker te presenteren voor toekomstige werknemers.
Wij raden aan om een werken-bij website te hebben als onderdeel van de recruitmentstrategie, omdat het kan helpen om talent aan te trekken en te behouden. Door op een centrale plek informatie te bieden over wat het is om voor jouw bedrijf te werken, kunnen potentiële werknemers een beter beeld krijgen van de organisatie en de cultuur en kunnen ze beslissen of het iets is waar ze graag aan willen bijdragen. Daarnaast kan het ook helpen om de werving en selectieprocedure te versnellen, omdat kandidaten gemakkelijk toegang hebben tot informatie over openstaande vacatures en hoe ze kunnen solliciteren.
