Employer Branding
Een sterk werkgeversmerk: de magneet die toptalent aantrekt en successen verankert.
Een sterk werkgeversmerk is een krachtige tool die de groei van een organisatie ondersteunt, niet alleen door toptalent aan te trekken, maar ook door een cultuur van betrokkenheid en samenwerking te bevorderen.

Employer Branding
Employer Branding zorgt ervoor dat potentiële werknemers direct weten wat de bedrijfscultuur binnen jouw organisatie is. Je brengt hiermee de waardes van jouw bedrijf naar voren, zodat een potentiële werknemer in één oogopslag kan zien of ze goed binnen jouw bedrijf passen. In het Nederlands vertaald creëer je hiermee jouw ‘werkgeversmerk’.
Verhoog de slagingskans.
Een krachtig werkgeversmerk trekt aan, bevordert betrokkenheid en vergroot de kans op succesvolle werving en behoud van nieuwe werknemers.
Verbeter jouw werkgeversmerk.
Een sterk werkgeversmerk kan ervoor zorgen dat de organisatie als aantrekkelijker wordt gezien door zowel klanten als toekomstige werknemers.
Creëer een voorkeurspositie.
Employer Branding biedt een unieke identiteit en positieve cultuur, waardoor kandidaten zich meer aangetrokken voelen ten opzichte van concurrenten.


Hoe zorg je voor een sterk werkgeversmerk?
Employer Branding onthult een ‘kijkje in de keuken’ van een bedrijf, waardoor potentiële kandidaten de cultuur, waarden en werkomgeving kunnen begrijpen. Het creëert vertrouwen en helpt bij het aantrekken van talent dat zich identificeert met het merk en zijn visie.
Je zorgt voor een sterk werkgevers merk door aandacht te besteden aan de volgende onderdelen:
- Authentieke bedrijfscultuur en waarden weerspiegelen.
- Actieve online aanwezigheid met boeiende content.
- Medewerkers betrekken als ambassadeurs van het merk.
Tools
Hoe wij jouw bedrijfscultuur weerspiegelen.
1. Werkenbij-website
Een werkenbij-website is essentieel om top talent aan te trekken. Rekroot verzorgt dit voor u met aantrekkelijke bedrijfscultuurpresentaties, dynamische vacatures en naadloze gebruikerservaring, waardoor uw werkgeversmerk opvalt.
2. Beeldmateriaal
Persoonlijk beeldmateriaal op uw werkenbij-website vangt de essentie van uw bedrijfscultuur. Potentiële kandidaten krijgen een authentiek kijkje achter de schermen, wat vertrouwen opbouwt en betrokkenheid stimuleert.
3. Tekstmateriaal
Persoonlijk tekstmateriaal en ‘Medewerker aan het woord’ versterken uw werkenbij-website. Ze bieden inzicht in de dagelijkse ervaringen en perspectieven, waardoor potentiële kandidaten een waarheidsgetrouw beeld krijgen van uw organisatie.
Ben jij klaar voor de volgende stap?
Sta klaar voor groei met Rekroot! Ontdek de kracht van Employer Branding voor jouw volgende stap naar succes. Bouw een onweerstaanbaar werkgeversmerk en trek toptalent aan. Rekroot helpt je op weg naar een bloeiende toekomst. Boost jouw team met de juiste mensen – laat jouw merk voor jou werken!
